4 november 2013

Skink hogepriester - Skink priest.

Onlangs bracht Games Workshop een nieuwe lijn miniaturen uit: hagedissen.
Eén ervan viel me op en ik heb een poging gewaagd om er een mooi en aantrekkelijk figuur van te maken. Het was een hele uitdaging. Dit is mijn eerste "bouwdoos"-miniatuur. Het bestaat uit een aantal onderdelen die aan elkaar bevestigd moesten worden. Ik moest dus ook beslissen of ik eerst ging schilderen of eerst de delen aan elkaar zou lijmen. Ik koos ervoor om eerst alles aan elkaar te lijmen (met uitzondering van de staf en dolk). Ik heb dus ook ontdekt dat dat niet altijd een goed idee is, want hierdoor waren bepaalde stukjes moeilijker bereikbaar geworden.
Op de huid (de vlekken op de rug) en op de pluimen heb ik voor de eerste keer geprobeerd om met verschillende basiskleuren te werken en die dan mooi in elkaar te verwerken.






Recently Games Workshop published a new range of miniatures: Lizardmen.
One of them caught my eye and I decided to give it  a try and make a beautiful miniature. It was a challenge after all. This was my first "build-it-yourself"-miniature. I had to decide if I wanted to paint everything first of glue all the parts together and then paint it.
I glued the parts first (except for the staff and dagger). By doing this I found out that this isn't always a good idea because some parts were harder to paint now.
I tried a new technique on the skin (the dots on the back) and the plumes: working with different base colours and fusing them to get a nice effect.

3 opmerkingen:

King in Yellow zei

fantastisch mooi miniatuur!

Janina Modaal zei

En alweer denk ik: amai, wat een geduld :).
Mooi gedaan!

s zei

goe gedaan maar k'zou dat beest niet graag tegenkomen hoor