18 januari 2010

handwerkjes


De handwerkjes:
foto 1 zijn mijn super coole eerste echte felroze wanten. Ik heb al een lap fleece liggen om er een voering in te maken, maar die voering op de goede maat uitsnijden is moeilijker dan verwacht en aangezien ik een hekel heb aan naaien, wacht ik vol ongeduld op de mama of de zus om de lapjes voering aan elkaar te naaien :-)
Ik heb ook een paar wanten zonder vingers en duim (of polswarmers), maar daar heb ik geen foto van. Ze zijn echter wel al enorm in de smaak gevallen, want ik moet nog 2 paar maken :-)
foto 2 is een deel van een mystery project waar ik nog niet veel over ga vertellen. Wachten en geduld hebben, is hier de boodschap.


foto 3: de oogst van de wolsolden. Maak u geen illusies, dit is slechts 1 bolletje van elk. Ik heb 2 grote blauwe bollen, 1 paarse en 1 groene (Leve de Zeeman voor , wol voor de vrekken is daar altijd te vinden :-) ). 5 van die donkerblauwe en 2 bordeauxrode, 2 wollige paarse en 4 wollige grijze. De wollige wolbollen hebben al een doel gevonden: ik ga proberen om daar een muts mee te haken. De donkerblauwe en bordeauxrode wachten nog op een idee, maar vermoedelijk wordt het weer een sjaal en die Zeemanbollen worden gebruikt voor vanalles en nog wat zoals steken uitproberen, lapjes maken, poezen maken en muizenvangers amuseren.
Ik heb een grote doos van boven gehaald om die voorraad wol in te doen en muizenvanger 1 is er gisteren in geslaagd om met zijn neus het deksel omhoog te duwen zodat hij lekker warm tussen de wolbollen kan gaan liggen. Nu liggen er dus wat haakboeken bovenop het deksel zodat mijn wolletjes niets te vrezen hebben van mijn muizenvangers.

3 opmerkingen:

Janina Modaal zei

Amai zeg, wat een oogst en wat een actie!
Grappige wanten, en die polswarmers, die mag je zondag wel eens aandoen.
Wieweet mag je dan nog een paar extra maken :o).

Dat megageheim project, ik heb zo een licht vermoeden wat dat gaat worden, maar ik ga mijn mond houden :o).

liset zei

Kijk goede vangst! Mooie wanten en ben benieuwd naar het project..

Kaasmuis zei

wow Lisette, bedankt voor de reactie. Nu zijn er al 3 mensen die mijn blogje lezen ;-)