7 februari 2010

whiskeybeurs


De echtgenoot is sinds enkele jaren, onder invloed van mijn vader, gigantische whiskeyfan geworden. Dit resulteert in een kast vol flessen en een continue zoektocht naar nieuwe favorieten. Dit weekend was er dan ook nog de schotse beurs/whiskeyfestival in Gent. Natuurlijk wou de echtgenoot gaan en mijn vader was zeer snel overtuigd om mee te gaan.
In plaats van een namiddag repeteren voor het concert deze avond, of een namiddag studeren, offerde ik me op om Bob te zijn. Aangezien Janina niet thuis was, ging ik een poging doen om me bezig te houden in 't stad. 't Stad bleek een teleurstelling: heel veel volk, koud en doelloos rondlopen is niet echt aan mij besteed. In tegenstelling tot vele vrouwen is het rondlopen in kleren- en schoenenwinkels niet echt mijn ding als ik geen kleren of schoenen nodig heb. Na een uur had ik het dan toch wel gezien en hoopte ik in een mogelijkheid om ongezien binnen te glippen op de beurs. De gorilla-achtige veiligheidsagenten in kilt beletten echter elke doorgang, dus dan nog maar 20 minuten rondgelopen in de plantentuin van de unief. De echtgenoot had de autosleutel en in de plantentuin was er nog niet veel leven te zien, de serres waren ook allemaal gesloten. Uiteindelijk dan toch maar gebeld naar de echtgenoot om me de sleutels te overhandigen. Na nog een klein half uurtje in de auto kwamen de echtgenoot en mijn vader dan ook lachend en met rode wangen terug richting wagen. Met een nieuwe fles whiskey op zijn schoot en 8 proevers in zijn hoofd, bekende de echtgenoot tijdens de rit dat hij toch wel blij was dat ik wou rijden. Mijn vader echter, moest alleen naar huis, maar ging onderweg nog eens stoppen bij een drankhandel om nog een fles bij zijn collectie toe te voegen :-)

Geen opmerkingen: