11 mei 2011

Nog een Cthulhu.

Aangezien de echtgenoot sinds kort besloten heeft om een verzameling Cthulhu's aan te leggen, heb ik de haaknaald boven gehaald.

De eerste poging staat in een vorige post.
Hier volgt het tweede patroon, op dezelfde site te vinden als het eerste voor de creatievelingen.

Ik vind het zelf een mooier patroon. Hoofd, tentakels en lichaam worden in 1 stuk gehaakt. De armpjes, beentjes en vleugeltjes worden dan apart gehaakt en achteraf erop genaaid.



 Het katoen is ook een ander merk en dikte dan ik normaal gebruik.
Dit leent zich veel beter voor het maken van figuurtjes. Vooral als je, zoals ik, vrij los haakt.
Bij het andere katoen had ik steeds weer openingen waar je de vulling door ziet.
Bij dit ontwerp heb ik ook 2 nieuwe technieken gebruikt: invisible ring en onzichtbaar minderen.
Beide zorgen er voor dat het resultaat veel mooier aaneen sluit.

2 opmerkingen:

King in Yellow zei

Zijne Donkergroene Tentakeligheid zal tevreden zijn.. Ia Cthulhu f'taghn...

stekelbees zei

om in te bijten ...