30 augustus 2009

logeerpartijtje

We hebben er meer dan een jaar over gedaan om een geschikt weekend te vinden, maar dit weekend was het zover: mijn zus kwam logeren. Eindelijk hadden we allebei eens een gaatje in de overvolle agenda's gevonden.

De aankomst was al vrij memorabel. Janina kwam met de trein en Marc ging haar gaan halen. Net voor ik op de fiets zat om van het werk naar huis te rijden, kreeg ik telefoon: "ze is niet van de trein gestapt!!". Ik dus naar haar gebeld en bleek dat de trein er nog niet was....het duurde nog zeker 5 minuten. Bleek dat Marc zich van treinrichting vergist had :-). Ze zat dus toch op de goed trein.

Het logeerbed werd de volgende morgen goedgekeurd. Aangezien ze keuze had uit 3 soorten hoofdkussens is er blijkbaar wel de nodige testtijd geweest om het goede kussen te vinden, maar onze sleeping beauty was toch op een menselijk uur wakker geworden :-)

Marc was de kok van dienst en heeft ons 's middags verwend met een heerlijke osso buco. Primeur voor ons en ons proefkonijn keurde het helemaal goed. Iets later konden we dan eindelijk aan dé uitstap beginnen waar het hele logeerpartijtje om draaide. Aangezien Janina naailes volgt, is ze altijd op zoek naar mooie en leuke stoffen en bij ons in de straat is er een stoffenfabriekje. Het stoffenfabriekje zag er toch wel vrij duister uit vond ik, maar eenmaal binnen was er een grote zaal waar de ene stofrol naast de andere lag: alle mogelijk kleuren, soorten, motiefjes en massa's knopen, ritsen,.... Een paradijs voor de stoffenliefhebbers en amateurnaaisters. Ze vond niet direct haar zin, maar ja, met de uitleg:" iets jeans-achtig, maar geen jeans, je-weet-wel zo'n stevigere stof om een jeans-achtig rokje van te maken" was voor de winkeljuffrouw blijkbaar niet zo duidelijk :-)

Ik daarentegen had vrij snel gevonden wat ik zocht. Eén van onze 2 muizenvangers thuis zit doodgraag onder een dekentje en ik was al een hele tijd op zoek naar een "poezensloef" die betaalbaar was. "Sloefen" vind je genoeg, maar goedkoop zijn ze nooit. In het stoffenfabriekje hadden ze nog een restje perfecte zachte fleecestof. Thuis gekomen werd de stof op de tafel direct bekeken en uitgemeten en vooral onmiddellijk goedgekeurd en ingepalmd door muizenvanger 2. Ik dacht alles met de hand te naaien, maar Janina zag het wel zitten om alles met de naaimachine te doen :-). Het resultaat krijgt u te zien zodra de poezensloef in ons bezit is en hopelijk ligt muizenvanger 2 er dan ook in.

1 opmerking:

Janina Modaal zei

Nu kan ik niet anders dan reageren he :o).
Ik vond het een heel geslaagd weekendje!
Inclusief oliebollen en gone with the wind :o).

Zodra ik mn naaimachine weer heb, begin ik aan de poezenslof!

merci voor afgelopen weekend he! x