23 augustus 2009

Pippie Langkous

de oogst van de rommelmarkt deze morgen: pure nostalgie voor de liefhebbers. Ik herinner me vooral nog die 2 o zo hollandse vriendjes Tommie en Anneke, de brave kneusjes.
Zelf heb ik ook ooit nog rondgelopen met 2 vlechtjes met een ijzerdraad door zodat ik ze recht kon zetten. Gelukkig hebben ze me nooit zo naar school gestuurd.
Nu maar hopen dat het herlezen evenveel plezier brengt als toen.

Jammer genoeg verkochten ze op de rommelmarkt geen vintage jaren '70 bloempotten om mijn beste vriendin op te beuren die momenteel thuis met een gebroken enkel in de zetel ligt te zieltogen. Nu ja, zolang ze niet mag stappen, zal het toch moeilijk zijn om planten te verpotten.

We waren ook op zoek naar een leesbare, vertaalde versie van de klassieker Moby Dick. Blijkbaar is de originele Engelse versie vreselijk saai en langdradig. Het duurt ongeveer 8 hoofdstukken voor het hoofdpersonage is voorgesteld en dan zitten ze nog lang niet op zee. Ze zoeken naar de walvis, wij ook....
Na uitvoerig gerommel in de boekenbakken zijn we op een hele oude jeugdversie gestuit (0,20 €)die gelukkig leesbaar is voor ons, arme ongeletterden.

aan Janina: massa's stof en heel veel naaimachinegaren (zo van die grote bobbijnen)....jammer dat je moest werken anders had je al mee kunnen gaan op stoffenzoektocht :-)

1 opmerking:

Janina Modaal zei

Ik heb weer wat gemist, zie ik :o).
Het boek van pipi en haar lange kousen ziet er wel heel leuk uit!