5 mei 2010

het zwanenmeer

Zaterdag werd ik getrakteerd op een namiddagje ballet. Terwijl Marc en mijn vader de living gingen behangen, mocht ik samen met mijn beste vriendin in Antwerpen gaan genieten van een snelle hap en daarna van "Het Zwanenmeer".
Mijn tweede balletvoorstelling ooit en het was de moeite. Het was een vrij klassieke voorstelling met een mooi decor dat regelmatig veranderde, veel volk op het podium en mooie kostuums, boezemloze danseresjes en groot-geschapen (of zo lijkt het toch altijd in die kousebroeken ;-) ) dansers die naar mijn zeer bescheiden mening (ik ken er nu eenmaal niets van) foutloos dansten al was het volgens mij niet altijd op de maat.
Op het einde kregen ze ook nog eens een staande ovatie: enkel de prins, prinses/zwaan, tovenaar en de vrouwelijke zwaantjes stonden nog op het podium, alle dansers waren blijkbaar al ontkleed/ontschminkt/verdwenen en toen de dirigent zijn orkest wou laten rechtstaan in de orkestbak waren die ook al voor de helft weg :-).

't Is voor herhaling vatbaar: wie nog eens gezelschap nodig heeft om zich cultureel te laten verwennen, mag me altijd iets laten weten.

1 opmerking:

Janina Modaal zei

Ik zal het onthouden :)