19 oktober 2010

Isoleren

Ik wil de kelder isoleren.
Niet volledig, enkel het plafond en eventueel een stukje van de opgaande muur, maar zeker het plafond.
Ik ben het namelijk zo beu om koude voeten te hebben in de winter. Blijkbaar is de kelder slechts het derde belangrijkst (eerst zolder en spouw), maar kan het veel schelen in comforttemperatuur.

Jaja, ik heb het net al afgeschuimd en alle tegengestelde meningen gelezen en gekeurd.
De zolder heeft een basisisolatie dus zolang er geen kinderkamer gepland wordt, kan de afwerking van de zolder wachten, vind ik.
Comfort in de living lijkt me aangenamer.

Nu nog kiezen welke isolatie en hoe dik. Maar ook hier: lang leve familie, vooral als er korting aan te pas komt. We gaan dus zeker niet moeilijk doen over de milieuvriendelijkheid van de keuze, de budgetvriendelijkheid primeert.
Alleen het kiezen moeten we nog zelf doen en voor zoveel keuze is een beetje kennis wel handig. Kennis waarover ik eigenlijk niet beschik, maar hopelijk kan de firma in kwestie het keuzeprobleem oplossen.

Dit berichtje heb ik bewust gestart met "Ik wil", want de echtgenoot wil maar half. Hij wil wel, maar anderzijds betekent "willen" ook "doen" en dat betekent dus veel werk,  zich in bochten wringen in een kleine kelderruimte,  natte knieën en vuiligheid en lange dagen/avonden in de kelder ipv in de warme living.

Hij is, evenmin als ik, een handige harry, maar ik ben iets doortastender.
Ik ben ook wel wat te gefixeerd als ik iets wil, maar ja, wie wil er nu geen warme voeten in de winter.

We weten ook niet goed hoe we aan zoiets moeten beginnen en welk materiaal we gaan nodig hebben. Hoeveel gaat het kosten, hoelang gaat het duren om alles te bevestigen,.......

Veel bedenkingen dus, maar de wil is er en dat is toch het belangrijkste?

O ja, de echtgenoot is perfect, geen twijfel aan! Het minder handige en klagerige aspect neem ik erbij :-).

5 opmerkingen:

Janina Modaal zei

Daar zou ik ook voor gaan, vcor warme voeten :).
En wat is dat hier een mooie, passende layout geworden!

Kaasmuis zei

ja tof hè met die pootjes. ik vond dat het wat luchtiger mocht zijn en eigenlijk was ik tijdens het prutsen de originele lay-out al kwijtgeraakt dus heb ik voor beestenpootjes gekozen.

Faajp zei

ik doe mijn best :-) ....

liset zei

Haha dat laatste zinnetje. Geweldig.
Kan me voorstellen dat je warme voeten wilt, kan me ook voorstellen dat manlief denkt, sjonge dat wordt veel werk! Hoop dat het gauw gaat lukken voor je!

Vanessa zei

Rondbellen, véél rondbellen om info te verkrijgen. En als gij klaar staat met de massageolie en het kersepitje zal 't voor manlief ook al net iets aangenamer zijn, nie? ;0)Succes alvast met de info-jacht!